פסטיבל הסופרים – טרנספורמציה דיגיטלית

הבריף
פסטיבל הסופרים משיק אתר חדש  כחודש לפני האירוע הבינלאומי שמתקיים כל שנה במשכנות שאננים ירושלים.
ואז מפתיעה אותנו הקורונה. הבריף אמור לתת מענה לשאלה: איך מקיימים את הפסטיבל ללא אפשרות למפגש פיזי?

הרעיון
הרעיון הראשוני היה להפוך את הפסטיבל לפסטיבל דיגיטלי. כל כפתורי הרכישה הומרו לצפייה במגוון אפשריות: זום, שידור ישיר ביוטיוב, צילום מראש ושידור כפרימיירה, מעורבות קהל באמצעות מענה בפלטפורמות חברתיות וקבוצות ווטסאפ ייעודיות. למעשה כל הפסטיבל עבר טרנספורמציה לדיגיטל. היום זה נשמע כמעט טריוואלי! אז עוד לא ידענו מה זה זום ובטח לא איך מקיימים מרחוק ובדיגיטל אירועים רבי משתתפים מכל רחבי העולם.

התוצאה
מעז יצא מתוק. הרחבת קהלים משמעותית בארץ ובעולם. וכן סיקור תקשורתי נרחב לפסטיבל הישראלי הראשון שהתאים את עצמו לקורונה.

השיעור השיווקי
בלת"מים לא פעם מולידים פתרונות נועזים שאילולא, לא היו נשקלים כלל.

מטרופולין תחבורה ציבורית – HELLO

הבריף
בידול חברת תחבורה ציבורית, בעולם בו הלקוח פחות מודע למותג וממוקד בעיקר בשירות.

הרעיון
מיקוד בחוויית הנוסע מתוך הבנה מעמיקה שאנחנו מסיעים אנשים ולא אוטובוסים. הקמפיין הפשוט היה להוסיף צמוד לדלת הכניסה לאוטובוס ברכות לנוסע כגון: "בוקר טוב", "תודה שבאת", "נסיעה טובה" בכל השפות המדוברות בארץ.

התוצאה
הפרויקט הושק כפיילוט קטן של מספר אוטובוסים ובעקבות התגובות החיוביות של הנוסעים הורחב הפרויקט לכלל האוטובוסים של מטרופולין.

השיעור השיווקי
לעיתים רעיונות קטנים מייצרים שינוי משמעותי.

לקסוס – כשהלקוח מציב יעד לא הגיוני ועדיין עומדים בו

הבריף
המטרה מכירת 1,000 רכבים בשנה. גידול של 180% במכירות. בזמן שמרבית העובדות לא מצביעות על אפשרות כזו. שוק רכבי היוקרה נשלט ע"י הגרמניות אאודי, ב.מ.וו. ומרצדס. אין ללקסוס דגמים חדשים להניע את הגידול ואין מספיק אולמות מכירה. לכאורה בריף בלתי אפשרי.

הרעיון
אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית של הצערת המותג. הגעה לקהל צעיר יותר ומעונב פחות, תאפשר לכניסת "דם חדש" של קונים אשר תופסים את לקסוס כמיועדת לאוכלוסייה מאוד שמרנית ומבוגרת.
המהלך שילב עבודה ברשתות חברתיות, פרסום תחת הסלוגן "I AM LEXUS", אירוע לילה לבן של החברה שכלל הופעות, ומתן תמיכה בשטח לכל המינוף הזה באמצעות הרחבת מערך מכירות ושינוי שפת המותג בכל מפגש עם הלקוח.

התוצאה
מכירת 1,001 רכבים בסוף השנה.

השיעור השיווקי
לעיתים כל מה נדרש, זה להציב יעד בלתי אפשרי ולגייס את כל המשאבים להשגתו.

שני בשקל – קייס של פעם בחיים

הבריף
ביקוע ההגמוניה בת 100 השנים של המותג סטימצקי. הצגת אלטרנטיבה איכותית במחירים שפויים יותר. הנגשת התרבות לכלל הציבור.

הרעיון הגדול
עטיפה קריאטיבית של מבצע עתיק יומין. "שני בשקל" הוא בעצם שם מתריס למבצע 1+1 רק שהפעם ביקשנו עוד שקל. האמירה :ספר שני בשקל" זעזעה את חובבי התרבות והזרימה מאות אלפי אנשים לחנויות.

התוצאה
מכירה של כמיליון ספרים בחודש אחד. מינוף הפעילות להתרחבות הרשת ובסופו של דבר ניצחון כמעט בכל קטגוריה על המותג המתחרה. עליהום רחב מאוד בעיתונות ויח"צ על מכירה לכאורה של ספר בשקל >>> במקום בחינם 🙂 זיכתה אותנו ביח"צ רחבים ביותר.

השיעור השיווקי
גם הארד סייל יכול להיות יצירתי.

הפנים שלנו לאירועי הגאווה – ספר את הסיפור שלך

הבריף
חוזרים לגאווה. אחרי תקופה לא פשוטה של קורונה ושל מי טו שהגיע גם לעולם הגאה, נדרשנו למתג ולקדם את כל אירועי הגאווה.

הרעיון הגדול
#בחזרה לגאווה
אנשי המרכז הגאה שעוסקים יום יום בקידום הקהילה נבחרו להיות הגיבורים של קמפיין הגאווה.
אחד מרגעי הקסם של הקמפיין הם הסרטונים בהם התבקשו "הגיבורים" שלנו לחזור לרגעי הגאווה שלהן.ם
ולספר על הרגע שבו הרגישו גאווה על מי שהן.ם.

התוצאה
קמפיין רחב היקף שהחזיר את השיח הגאה בכל עוצמתו לבמה.

השיעור השיווקי
כוחה של קהילה חזק יותר מכל קמפיין.

ג׳נטלמן – האויב הגדול ביותר של הטוב מאוד הוא המצוין

הבריף
לא היה כזה. הקורנה דפקה בדלת, אתר השופיפיי שעצבנו לגנטלמן היה כמעט מוכן, החנויות סגורות ונדרשה פעולה.

הרעיון הגדול
בואו נעלה לאוויר עם האתר לאלתר, אפילו שהוא עוד לא שלם או לשביעות רצוננו ונתחיל למכור.

התוצאה
מכירות יפות! אמנם אתר סחר אחד לא פיצה על רשת חנויות סגורה, אבל זו היתה יריית פתיחה נהדרת לאתר.

השיעור השיווקי
האויב הגדול ביותר של הטוב מאוד הוא המצוין.

פסטיבל הסופרים – טרנספורמציה דיגיטלית

הבריף
פסטיבל הסופרים משיק אתר חדש  כחודש לפני האירוע הבינלאומי שמתקיים כל שנה במשכנות שאננים ירושלים.
ואז מפתיעה אותנו הקורונה. הבריף אמור לתת מענה לשאלה: איך מקיימים את הפסטיבל ללא אפשרות למפגש פיזי?

הרעיון
הרעיון הראשוני היה להפוך את הפסטיבל לפסטיבל דיגיטלי. כל כפתורי הרכישה הומרו לצפייה במגוון אפשריות: זום, שידור ישיר ביוטיוב, צילום מראש ושידור כפרימיירה, מעורבות קהל באמצעות מענה בפלטפורמות חברתיות וקבוצות ווטסאפ ייעודיות. למעשה כל הפסטיבל עבר טרנספורמציה לדיגיטל. היום זה נשמע כמעט טריוואלי! אז עוד לא ידענו מה זה זום ובטח לא איך מקיימים מרחוק ובדיגיטל אירועים רבי משתתפים מכל רחבי העולם.

התוצאה
מעז יצא מתוק. הרחבת קהלים משמעותית בארץ ובעולם. וכן סיקור תקשורתי נרחב לפסטיבל הישראלי הראשון שהתאים את עצמו לקורונה.

השיעור השיווקי
בלת"מים לא פעם מולידים פתרונות נועזים שאילולא, לא היו נשקלים כלל.

מטרופולין תחבורה ציבורית – HELLO

הבריף
בידול חברת תחבורה ציבורית, בעולם בו הלקוח פחות מודע למותג וממוקד בעיקר בשירות.

הרעיון
מיקוד בחוויית הנוסע מתוך הבנה מעמיקה שאנחנו מסיעים אנשים ולא אוטובוסים. הקמפיין הפשוט היה להוסיף צמוד לדלת הכניסה לאוטובוס ברכות לנוסע כגון: "בוקר טוב", "תודה שבאת", "נסיעה טובה" בכל השפות המדוברות בארץ.

התוצאה
הפרויקט הושק כפיילוט קטן של מספר אוטובוסים ובעקבות התגובות החיוביות של הנוסעים הורחב הפרויקט לכלל האוטובוסים של מטרופולין.

השיעור השיווקי
לעיתים רעיונות קטנים מייצרים שינוי משמעותי.

לקסוס – כשהלקוח מציב יעד לא הגיוני ועדיין עומדים בו

הבריף
המטרה מכירת 1,000 רכבים בשנה. גידול של 180% במכירות. בזמן שמרבית העובדות לא מצביעות על אפשרות כזו. שוק רכבי היוקרה נשלט ע"י הגרמניות אאודי, ב.מ.וו. ומרצדס. אין ללקסוס דגמים חדשים להניע את הגידול ואין מספיק אולמות מכירה. לכאורה בריף בלתי אפשרי.

הרעיון
אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית של הצערת המותג. הגעה לקהל צעיר יותר ומעונב פחות, תאפשר לכניסת "דם חדש" של קונים אשר תופסים את לקסוס כמיועדת לאוכלוסייה מאוד שמרנית ומבוגרת.
המהלך שילב עבודה ברשתות חברתיות, פרסום תחת הסלוגן "I AM LEXUS", אירוע לילה לבן של החברה שכלל הופעות, ומתן תמיכה בשטח לכל המינוף הזה באמצעות הרחבת מערך מכירות ושינוי שפת המותג בכל מפגש עם הלקוח.

התוצאה
מכירת 1,001 רכבים בסוף השנה.

השיעור השיווקי
לעיתים כל מה נדרש, זה להציב יעד בלתי אפשרי ולגייס את כל המשאבים להשגתו.

שני בשקל – קייס של פעם בחיים

הבריף
ביקוע ההגמוניה בת 100 השנים של המותג סטימצקי. הצגת אלטרנטיבה איכותית במחירים שפויים יותר. הנגשת התרבות לכלל הציבור.

הרעיון הגדול
עטיפה קריאטיבית של מבצע עתיק יומין. "שני בשקל" הוא בעצם שם מתריס למבצע 1+1 רק שהפעם ביקשנו עוד שקל. האמירה :ספר שני בשקל" זעזעה את חובבי התרבות והזרימה מאות אלפי אנשים לחנויות.

התוצאה
מכירה של כמיליון ספרים בחודש אחד. מינוף הפעילות להתרחבות הרשת ובסופו של דבר ניצחון כמעט בכל קטגוריה על המותג המתחרה. עליהום רחב מאוד בעיתונות ויח"צ על מכירה לכאורה של ספר בשקל >>> במקום בחינם 🙂 זיכתה אותנו ביח"צ רחבים ביותר.

השיעור השיווקי
גם הארד סייל יכול להיות יצירתי.

הפנים שלנו לאירועי הגאווה – ספר את הסיפור שלך

הבריף
חוזרים לגאווה. אחרי תקופה לא פשוטה של קורונה ושל מי טו שהגיע גם לעולם הגאה, נדרשנו למתג ולקדם את כל אירועי הגאווה.

הרעיון הגדול
#בחזרה לגאווה
אנשי המרכז הגאה שעוסקים יום יום בקידום הקהילה נבחרו להיות הגיבורים של קמפיין הגאווה.
אחד מרגעי הקסם של הקמפיין הם הסרטונים בהם התבקשו "הגיבורים" שלנו לחזור לרגעי הגאווה שלהן.ם
ולספר על הרגע שבו הרגישו גאווה על מי שהן.ם.

התוצאה
קמפיין רחב היקף שהחזיר את השיח הגאה בכל עוצמתו לבמה.

השיעור השיווקי
כוחה של קהילה חזק יותר מכל קמפיין.

ג׳נטלמן – האויב הגדול ביותר של הטוב מאוד הוא המצוין

הבריף
לא היה כזה. הקורנה דפקה בדלת, אתר השופיפיי שעצבנו לגנטלמן היה כמעט מוכן, החנויות סגורות ונדרשה פעולה.

הרעיון הגדול
בואו נעלה לאוויר עם האתר לאלתר, אפילו שהוא עוד לא שלם או לשביעות רצוננו ונתחיל למכור.

התוצאה
מכירות יפות! אמנם אתר סחר אחד לא פיצה על רשת חנויות סגורה, אבל זו היתה יריית פתיחה נהדרת לאתר.

השיעור השיווקי
האויב הגדול ביותר של הטוב מאוד הוא המצוין.