לקסוס – כשהלקוח מציב יעד לא הגיוני ועדיין עומדים בו

הבריף
המטרה מכירת 1,000 רכבים בשנה. גידול של 180% במכירות. בזמן שמרבית העובדות לא מצביעות על אפשרות כזו. שוק רכבי היוקרה נשלט ע"י הגרמניות אאודי, ב.מ.וו. ומרצדס. אין ללקסוס דגמים חדשים להניע את הגידול ואין מספיק אולמות מכירה. לכאורה בריף בלתי אפשרי.

הרעיון
אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית של הצערת המותג. הגעה לקהל צעיר יותר ומעונב פחות, תאפשר לכניסת "דם חדש" של קונים אשר תופסים את לקסוס כמיועדת לאוכלוסייה מאוד שמרנית ומבוגרת.
המהלך שילב עבודה ברשתות חברתיות, פרסום תחת הסלוגן "I AM LEXUS", אירוע לילה לבן של החברה שכלל הופעות, ומתן תמיכה בשטח לכל המינוף הזה באמצעות הרחבת מערך מכירות ושינוי שפת המותג בכל מפגש עם הלקוח.

התוצאה
מכירת 1,001 רכבים בסוף השנה.

השיעור השיווקי
לעיתים כל מה נדרש, זה להציב יעד בלתי אפשרי ולגייס את כל המשאבים להשגתו.